
Numărul comenzilor în zona de experienţe dedicate zonei corporate s-a dublat faţă de anul trecut, iar valoarea medie a unei astfel de comenzi depăşește pragul de 2.000 de euro. Cei mai mulți turiști străini care vin în România pentru astfel de servicii provin din Polonia, Italia, Germania, Bulgaria şi Ungaria.
„Turiștii români pot avea mai des probleme decât cei străini din pricina veniturilor mai mici, dar, la rândul lor, turiștii străini pot evita anume zone din România din cauza lipsei unei infrastructuri potrivite. Nefiind nevoi zilnice, astfel de activități nu sunt afectate de situația economică la nivel global, iar clienții pe care îi avem alocă periodic diverse sume de bani pentru a experimenta noi activități și emoții”, afirmă Elena Luiza Oprea, fondatoarea Meetlocals.
În timp ce românii alocă, în medie pe lună, 200-300 de lei pentru activități și experiențe, străinii cheltuie de șase ori mai mult, respectiv 370 de euro lunar.
Turiştii străini caută, în general, fie experienţe care să le crească nivelul de adrenalină, fie activităţi personalizate. În România sunt aproape 6.000 de amplasamente care pot găzdui peste 30.000.000 de turiști.
Piața de călătorii și experiențe personalizate a fost evaluată la 91 de miliarde de dolari în 2020, iar în 2030 ar putea ajunge la 447 de miliarde de dolari.